Együttműködés #VA-k között,

2019.09.06

avagy egy #VA "csak" nő lehet?

Magyarországon az utóbbi időben, sokak számára egyre ismerősebben cseng a #virtuálisasszisztens kifejezés, de Romániáról ez még nem mondható el. Azonban az utóbbi időben, már ott is van, aki felismerte, hogy mit is jelent ez számára ...

Az idén, augusztus végén, Kolozsváron jártam.

Erdély fővárosában, a kellemest összekötöttem a hasznossal, mivel a Kolozsvári Magyar Napok nagyszerű rendezvényei koncertjei, kiállításai mellett, találkoztam egyik erdélyi #VA partneremmel is, akivel eddig csak virtuálisan tartottuk a kapcsolatot. Számomra ez a találkozó nagyon hasznosnak bizonyult, mivel Péter Zsomborban egy talpraesett, nyitott, sokoldalú jogász végzettségű, két gyerekes apukát ismertem meg, aki méltó példa lehetne sok más apuka számára is. Úgy éreztem, hogy biztosan sokan lesztek, akik kíváncsiak Zsomborra, ezért az alábbiakban saját bemutatkozását osztanám meg.

"Mivel csak nemrég futok a #virtuálisasszisztens név alatt, még nincs olyan sok tapasztalatom, ezen a téren. Jogászként, majdnem 15 év közjegyzői irodában eltöltött év után, szerkesztettem néhány szerződést, ingatlan adás-vételt, valamint bérbeadásban is van tapasztalatom. 2013 óta van vállalkozásom, ebben az időben egyéni vállalkozóként a kkv szektort kezdtem erősíteni. 2013-2017. közötti időszakban együttműködtem egy közjegyzői irodával, ahol már nem alkalmazotti státuszom volt, hanem partneri kapcsolat. Közjegyzői iratok szerkesztésében, és fordításban (7 éve vagyok román-magyar engedélyezett fordító) igyekeztem hasznossá tenni magam. Vállalkozók részére adminisztrációs segítséget nyújtottam, e-mail management-et is végeztem. Utána következett a GDPR tanácsadás (GDPR - Általános Adatvédelmi Rendelet), ami jól indult, több vállalkozásnak is tudtam segíteni, de aztán egyre kevésbé érdekelte a vállalkozókat. A kkv- (kis- és középvállalkozás) szektor nem érezte fontosnak megtenni az alap adatvédelmi lépéseket sem.., és ekkor toppant be az életembe a #virtuálisasszisztens, mint fogalom. Utána olvasva, és megismerve ezt a fajta vállalkozást segítő vállalkozási formát, rájöttem, hogy igazából, amiket eddig csináltam, mind beleillenek a #virtuálisasszisztencia fogalmába.

Apaként, indítottam egy olyan kezdeményezést, hogy az apák is vegyék ki a részüket a gyereknevelésből, és ne csak esti és hétvégi apukák legyenek, ezért népszerűsítem és erősítem az apa-kultuszt. Alapítója, és egyben adminisztrátora vagyok az Erdélyi Magyar Apák Klub facebook csoportnak, ahol cikkeket, videókat osztok meg a tagokkal, hogy merjenek még "otthon üllő" apukák is lenni. Nekem a 2 év otthoni munkavégzés hozta meg a jelenlegi vállalkozási ötletemet.

A munkám mellett, meg tudom oldani, hogyha kell, hogy otthon tudjak maradni a lányokkal is. Egyszer, amikor még irodában dolgoztam, és csak próbálkoztam otthonról dolgozni, azt mondták nekem, hogy szó sem lehet róla, hogy otthonról dolgozzak, mert ott kell legyek "irodapásztornak". Ez a kifejezés vezetett aztán el a #homeoffice-hoz.

Mivel mindig kíváncsian, és nagy érdeklődéssel fordultam a különleges, és innovatív dolgok felé, a #virtuálisasszisztens szolgáltatásban nagy örömömet lelem, szeretem csinálni és azon vagyok, hogy hasznos és értékes támogatást tudjak nyújtani az erdélyi, valamint a magyarországi vállalkozói társadalomnak egyaránt. Több vállalkozást is tudok, ahol nincs szükség napi 8 órás munkaidőben dolgozó munkavállalóra, mert az a feladat, amit el kellene végezni azt el lehet végezni napi 2-4-6 órás részmunkaidőben is, viszont a jelenlegi román jogszabályok szerint, a részmunkaidős munkavállaló után is, egy főállású munkavállaló utáni adót, és járulékot kell befizetni az államkasszába. Konkrét segítség számukra már az is, hogy a rám bízott feladatot, akár heti 5 órában végzem el, viszont erről számlát adok, és azt el tudja számolni költségként a saját vállalkozásában (a munka is el van végezve, nincsenek adók-járulékok, nincs bérszámfejtés stb.). De az is nagy segítség, hogy nem kell nekem irodahelyiséget, számítógépet, telefont, internetet biztosítani, tevékenységemet #homeoffice-ban végzem, és saját eszköztárammal dolgozom. Arra mindig törekszem, hogy feladataimat határidőn belül, és legjobb tudomásom szerint végezzem, és megbízásaimat teljes diszkrécióval kezeljem. Nálam az együttműködés fő mozgatórugója az, hogy kialakuljon egy win-win kapcsolat, így közösen tudjuk építeni egymás vállalkozását. Mivel Romániában nincs kultúrája a #virtuálisasszisztenciának, próbálom népszerűsíteni és megismertetni ezt a fajta vállalkozást támogató, vállalkozási formát. Igazából, olyan, mint egy titkár/nő, csak nem kell kávét főzzön minden reggel a főnöknek. Facebook oldalaim révén népszerűsítem a #virtuálisasszisztens szakmát, valamint próbálom növelni az adatvédelmi kultúrát. Az oldalaim: - Protectia Datelor Personale - GDPR, Személyi adatvédelem - GDPR, Virtuális Asszisztens - Asistent Virtual. A közjegyzői irodában végzett munkám hozzájárult az adminisztratív - iratszerkesztő tapasztalat megszerzéséhez... Férfiként, ritka madár voltam a közjegyzői irodában is. Szerintem, erre szokták mondani, hogy "ritka, mint a fehér holló".

Innen Erdély szívéből, Kolozsvárról végzem vállalkozásokat segítő tevékenységeimet, hasznos segítség tudok lenni akár helyi ügyek lebonyolításában (pl. ingatlan adás-vétel/bérbeadás, közjegyzői ügyletek, anyakönyvi kivonat igénylés/csere, adók-illetékek befizetése), továbbá vállalok: piackutatást, e-mail/facebook management-et, számlázást, szerződések szerkesztését, és bármit, amit távmunkában el lehet végezni."

Mottóm:

"Ha valamit csinálsz, csináld okosan!"

Szerintem Zsombor bebizonyította, hogy #virtuálisasszisztens bárki lehet, akit komolyan érdekel a #virtuálisasszisztencia, szeret tanulni, vállalkozói vénával, és kellő gyakorlattal rendelkezik a szakmájában. Nem csak női kiváltság, ugyanúgy az apukák is végezhetik, amíg gyeden/gyesen vannak. Azaz, a #virtuálisasszisztencia nem függ kortól, vagy nemtől, bárki végezheti.